Není člověk jako člověk a není obchod jako obchod

10.6.2012
Ani jsem se nenadála a přišla neděle. Už to bude týden, co jsem odcestovala z České republiky a ocitla se v Americe. S rozbitým kufrem. A bez signálu. Jak ten čas letí, co. V kuchyni jsme si už zvykli na určité tempo a vypadá to, že svou kvalitou možná překonáme předešlý personál kuchyně.

Což o to, slova chvály sice potěší, ale lepší by bylo, kdyby z toho taky něco káplo navíc. Ale o tom dosti silně pochybuju. Ebnerovi jsou opravdu bohatí. Jde o takzvané královské boháče, alias nejbohatší mezi nejbohatšími. A i když to nejsou v jádru špatní lidé, jisté změny v chování si u takhle bohatých lidí přece jenom všimnete. Přece jenom mají tři kempy (pro kluky, pro holky a denní) a nedávno zakoupili čtvrtý, který se má rozjet na příští sezónu. Jen si zkuste představit, jaké prachy v tom jsou.

Je potom jasné, že jsme pro ně jen levná pracovní síla. I když se vás budou snažit přesvědčit o opaku a navodit tak ve vás přátelskou atmosféru. Po čase se ani nenadějete a bodnou vám nečekaně kudlu do zad. Tedy v tom smyslu, že si musíte dávat hodně bacha na to, jak pracujete. Znelíbíte se jim a letíte domů. Jak jsem se dozvěděla, loňská sezóna byla pěkně divoká a několik counselorů poslali domů.

Není se ani čemu divit. Nechci nikomu křivdit, protože lidé jsou přece jenom lidé a všude na světě jsou stejní. O národnost ani tak moc nejde. I když i díky národnosti si povšimnete jistých rozdílů v chování. Většina Američanů a Angličanů je dosti povrchní a arogantní. Proč taky ne, přece jenom mají jejich země větší slovo, než naše malinká Česká republika. Na některých je vidět, jak nad vámi přímo ohrnují nosem jenom proto, že jste vyloženě cizinec i mezi cizinci.

Abych pravdu řekla, většina kluků counselorů je dost hloupých. Je tu jeden nadšenec, který když něco vypustí z pusy, chvíli si říkáte, kolik mu asi tak je mentálně. Pak je tu další exemplář s odstávajícíma ušima, jemuž se neustále mění nálady, ale myslí si, že je Pán světa a ostatní mu nesahají ani po paty. Jeden velice rád popíjí, druhý je potetovaný snad po celém těle, třetí smrdí už z dálky (podezřívám ho, že se vůbec nemyje), čtvrtý je malý a nechá si říkat BooBoo (jako z Médi Bédi, horší je, že tak vážně i zní), pátý by nejradši přetáhl všechny ženské v okolí, šestý je typický třídní premiant, kterého všichni ve třídě nesnáší (což se děje i v tomto případě)… Ale každý jsme nějaký. Já jsem například na místní poměry až moc vysoká holka, takže vedle všech ostatních holek vypadám jako obryně :D

Konečně je naše chatka kompletní. Dorazily nám dvě poslední slečny, i když jsme si původně myslely, že nás bude jenom šest. Každopádně naše počty rozšířily Tasha z Anglie a Naz z Turecka. Tasha bude Sarah pomáhat s hlídáním dětí, což jsem už myslím psala, a Naz bude uklízet kemp. Chudák holka. Kluci jsou pořádná prasátka, pamatuju si to moc dobře. Jsem zvědavá, čeho všeho se letos dočkáme v kuchyni. Neuvěříte, co všechno jsou schopní provést, dokud to neuvidíte na vlastní oči.

Po večeři jsme se vydali do Walmartu a já si tak konečně mohla pořídit lepší vybavení na postel. Ani mě pak ta vysoká částka u pokladny nemrzela, byla jsem šťastná, že teď se mi bude spát mnohem lépe. Akorát že Sarah je v obchodě neřízená střela. Už jsem dříve ve Walmartu byla, takže vím, jak to tam vypadá, ale i přesto Sarah běhala z jednoho konce obchodu na druhý, takže jsem tak nějak ve spěchu nakupovala. Což se mi nestalo už dlouho. A taky byla pěkně hlasitá. Díky tomu, že neustále všude pobíhala, se mi samozřejmě také neustále ztrácela. A pak vyřvávala na celý velký Walmart mé jméno, když mě hledala. Jsem si jistá, že teď celý Torrington ví, jak se jmenuju :D :D

Jak to vypadá ve Walmartu? Nafotila bych vám jej ráda, ale Američané jsou na nesmyslné focení docela háklivý. Vidí teroristu na každém rohu. Jsem tak jenom ráda, že jsem bílá jak ta stěna. Kamarádi z kempu už si ze mě i začali dělat trochu srandu, že jsem jako ta Sněhurka. Bílá kůže a tmavé vlasy, ještě mi chybí ti trpaslíci… a bezbřehá krása, jak dodávám. Každopádně se Walmart se dá jen těžko přirovnat k nějakému typicky českému obchodu. Jde o takovou kombinaci Tesca, Jysku, Sportissima… no prostě je to všehochuťka, najdete tam opravdu všechno.

Jelikož je Morris vážně malé městečko, kde kočky dávají dobrou noc – nebo v tomto případě mývalové a veverky s chipmunky s občasným výskytem medvěda na trávníku před vaší chatou – jsou obchody a obchodní centra ve větších městech, jako je například Torrington. Ve Walmartu mají také menší regál s knihami, takže jsem se samozřejmě hned šla podívat.

Před dvěma lety to byl právě Walmart, kde jsem si koupila všechny tři díly The Mortal Instruments. To už není pravda, že je to tak dávno. Od té doby se hodně změnilo, Cassandra začala ze své série ždímat peníze, co to jen jde, a já začala knižně blogovat :D Tentokrát tam měli dva nebo tři různé průvodce Hunger Games, ale cena se mi zdála příliš vysoká, i když jsem uvažovala, že bych to koupila a přivezla vám jako cenu do soutěží. Pak tam bylo několik knih od George R. R. Martina, jeho Hra o trůny… Stmívání, Zavržený, Andělé… docela dost YA, i nová série od Julie Kagawy… nic z adult knih, co by mě zaujalo, jen mě překvapilo obrovské množství knih Fifty Shades of Gray. On mě možná nakonec ten Walmart ještě přesvědčí, abych si tu sadomaso knihu přečetla.

Tak jako tak jsem z Walmartu odcházela o skoro dva tisíce lehčí (já vím! fůra peněz, ale bylo to potřeba) a s novou přikrývkou, povlečením, žabkami, sprchovým gelem a šampónem a tak dále… Když jsme dorazili zpátky do kempu, Sarah mi pomohla si ustlat a moje spaní bylo konečně pohodlné. 

Syki

0 komentářů:

Okomentovat