Cesta za velkou louži

4.6.2012
Po dvou letech bylo docela zvláštní jet opět tam, kam jste si mysleli, že se už nikdy nepodíváte. Odlétat jsem měla v pondělí v 7 hodin ráno s ČSA do Bruselu a z Bruselu pak v 10 směr New York, takže jsem se samozřejmě musela nějak dopravit do Prahy. Posledně jsem se svezla s kamarádkou, která jela se mnou. Tehdy nás vezl její přítel a no… nebudu zacházet do detailů, minule to nebylo přímo to pravé ořechové.

Jelikož je Karviná několik světelných let od Prahy (čtěte 4 hodiny jízdy), musela jsem samozřejmě vyjet už během neděle večer, abych měla dostatečný čas na to dorazit na letiště. Původně jsem myslela, že pojedu vlakem na hlavní nádraží a odtamtud pak autobusem, ale nakonec to dopadlo tak, že mě vzal taťka a mamka nám dělala doprovod. Svou pouť jsme započali okolo jedenácté večer. Buďte rádi, že nebydlíte na druhém konci republiky jako já :D

Vzali jsme to hezky po dálnici, abychom to měli dřív za sebou. V autě jsem na pár hodin zalomila, abych nabrala síly na další cestování. Po cestě nás chytla pořádná bouřka, ani nevím, kde to bylo. Horší počasí jsme si samozřejmě vybrat nemohli. Já mám totiž vždycky štěstí jako hrom. Ale nějak se nám podařilo to všechno v pořádku zvládnout a na letišti jsme byli poměrně brzo, tedy ve tři hodiny. Do sedmi času dost, že.

Protože nelétám zase tak často (přesněji co dva roky, i na dovolené jsem byla autokarem), samozřejmě jsem jako správný vidlák nevěděla, jestli mi to letadlo vážně odlétá z Terminálu číslo 2. Protože hádejte co? U Terminálu 2 bylo na ukazatelích napsáno Přílety, ale já měla na elektronické letence napsán Terminál 2. Tož jsme to riskli a přešli od parkoviště C až k druhému terminálu. Nakonec jsme to trefili dobře. Nahoře jsme se hezky usadili a jako správní Češi začali očumovat všechny okolo. Klasika.

Okolo půl šesté jsem se mohla jít odbavit. Samozřejmě jsem si ovšem nejdřív musela vytisknout letenku u samoodbavovacího kiosku. Zkušenosti s tím nemám žádné, takže jsem vypadala jako kretén, ale s malou pomocí se mi to podařilo. Pak přišlo na řadu odbavování a můj strach z váhy kufru. Limit byl 23 kilo… já měla 18,1. Díkybohu. Po odbavení jsem se naposledy objala s rodiči a odešla směrem k prohlídce a pak k branám. Později mi mamka psala, že bulela jako želva. Cíťa. Bohužel to mám po ní.

Kupodivu jsem tentokrát nepípala a vše jsem do připravených přepravek naskládala jako profesionál. Odlet byl v sedm, letadlo plné Čechů. Létání mi problém nedělá. Nejhorší je vždycky vzlet a dosed, ale to se dá zvládnout. Během ketu nám dali nějaký podivný wrap, ze kterého jste přímo cítili ten prášek. Ale co, hlad je svině a já ho do sebe nasoukala. Po přistání v Bruselu ovšem začala pořádná show.

Musela jsem se totiž dopravit přes celé letiště z části A na část B až k posledním branám. Na přesun jsem měla okolo hodiny a půl. Docela dost, říkáte? Ha! Nejdřív jsem se musela zorientovat, vyhledat si, na které bráně je můj let a pak se přes tu změť eskalátorů, ukazatelů a tak vůbec, dostat tam, kam potřebuju. I s druhou kontrolou bez pípání jsem to stihla za hodinu. I tak jsem po cestě jednou blbě odbočila, takže jsem se vracela.

Každopádně jsem to našla! Úspěch. Vybavila jsem si palubní lístek a pak šla do čekárny. Jelikož jsem letěla s Jet Airways, což je indická letecká společnost, bylo všude plno Indů. Nevím, s kolika Indy jste kdy přišli do styku, ale tak jako my či lidé černé pleti, mají svůj specifický pach. Takový, který nám Evropanům zrovna moc nevoní. Letěla jsem s nimi i minule, takže jsem věděla, co můžu čekat.

Letadla pro zaoceánské lety, ty, jejichž název si nikdy snad nezapamatuju, pojmou lidí opravdu hodně a dlouhé lety jsou maximálně vybavena. I teď na mě na sedadle čekal polštář, deka a v sedadle přede mnou byla umístěna obrazovka, abych mohla sledovat filmy, seriály, poslouchat hudbu anebo sledovat dráhu letu. K tomu byla také sluchátka. Věřte mi, že během sedmihodinového letu zvládnete úplně všechno. Filmy, seriály, hudbu, sledovat letadlo a informace o venkovní teplotě a ještě si do toho dobře pospíte.

U takhle velkých letadel je vzlet mnohem hlasitější než u těch našich malých českých. U českých ovšem ten tah u vzletu cítíte mnohem víc. I ty turbulence, když to s letadlem dost hází. Při obou letech jsem seděla u okna, takže jsem mohla sledovat, jak se vzdalujeme a vzlétáme stále výš a výš, až už nevidíte nic, než jen naprosto oslepující světlo.

Díky svým minulým zkušenostem s indickou kuchyní, jsem se rozhodla, že si u letenky objednám ovocný talíř. A zvolila jsem velice dobře. Nevím, jak jste na tom vy, ale já indické jídlo zrovna moc nemusím. Minule se mi z něj dělalo opravdu zle. Takže tentokrát jsem si pochutnávala na dvou druzích melounu, ringitech, švestce, borůvkách, ananasu a tak dále. Před přistáním v NY jsme ještě dostali další wrapy – zvolila jsem sýrový, protože o kuřecím jsem věděla, že je velice pikantní – ale i ten stál za pendrek. Takže jsem byla jenom ráda, když jsme ještě dostali nanuky.

Celou tu dobu vedle mě seděla jedna hodně stará, hodně malá a celkově dosti scvrklá babka, která neuměla ani slovo anglicky, což jsem se dozvěděla v momentě, kdy nám dali papíry na vyplnění, které pak odevzdáváte na imigračním, když procházíte na letišti kontrolou. Tam totiž ukazujete svá víza, kontrolují se vám otisky prstů a sken sítnice, případně odpovíte na pár otázek o účelu své cesty.

Moje kontrola byla velice rychlá. Ani se mě na nic neptali. Nejspíš proto, že o stránku dřív viděli staré vízum. Byla docela legrační náhoda, že když jsem čekala na kontrolu, přistoupil ke mně kluk, který po mně pokukoval už od chvíle, kdy jsme vylezli z letadla. Říkala jsem si, že prostě jen kouká, protože mám asi drsně otlačenou tvář z toho, jak jsem spala, ale nakonec se ukázalo, že vlastně celou tu cestu z Prahy absolvoval se mnou, že je to Slovák žijící v Praze a že toto léto přijel znovu do Ameriky pracovat v kempu v kuchyni, stejně jako já, a že je to jeho druhý rok.
Strávili jsme spolu asi tři hodiny, kdy jsme si vzájemně sdělovali své postřehy z minulé cesty do USA. Dostali jsme se spolu z letiště na autobusové nádraží Port Authority, odkud mi v pět hodin večer měl odjíždět autobus směrem do Torringtonu, kde si mě měli vyzvednout z kempu a odvézt mě pak do Morrisu. Jediným problémem se ovšem ukázal můj kufr.

Už jsem vám říkala, že mám štěstí jako hrom? Inu, ti šmejdi mi při překládání kufrů poničili ten vysouvací držák, pomocí kterého vlastně manipulujete s kufrem. Takže jsem se při přesunu kufru pořádně nadřela, jelikož jsem ho vézt nemohla. Jsem prokletá. Minule mi zničili dolní kolečka, takže s tím taky nešlo jezdit. No, budu si muset koupit kufr i letos. Super.

Port Authority je velké autobusové nádraží. Vážně velké. Vypadá sice jednoduše, ale můžete se v něm lehce ztratit. Díkybohu jsem si pamatovala, kam si mám jít koupit lístek a i tu bránu pro odjezd jsem našla. Rozloučila jsem se svým novým známým se slibem, že si napíšeme a pak mi nezbývalo nic jiného než čekat.

No a nebyla bych to já, abych se s někým nedala do řeči, že. Celou tu dobu jsem si povídala s jedním černochem o Státech a o tom, co tu budu dělat, co v NY dělá on a tak dále. Mezitím se u brány shromáždilo plno dalších lidí s kufry. Většina z nich – tedy z nás – jela do kempů. Autobus byl úplně plný. Trvalo dvě hodiny, než jsme do Torringtonu dojeli. A když nás polovina autobusu vystoupila ven, pršelo. Naskládali jsme se do čtyř kempových dodávek a vydali se do Awostingu.

Tohle je můj druhý rok v Awostingu, což je nejstarší chlapecký kemp ve Státech. Byl založen roku 1900 a v jídelně visí fotky z každého roku od založení. Mimo jiné jsou tam také dvě dřevěné plakety s americkým orlem s roztaženými křídly a pod ním jsou vypsána jména těch, kteří padli v první a druhé světové válce a kdysi byli účastníky kempu nebo jeho pracovníky.

Chinqueka je sesterský kemp, který byl založen 1955 a je určený dívkám. Patří také pod Ebnerovy, kterým patří ještě denní kemp Boulder Ridge, kam rodiče dávají o prázdninách své děti přes den a o víkendech jsou doma. Je to docela zajímavé, u nás takové věci nemáme a to je myslím dost škoda.

Tentokrát nás všechny svezli do Awostingu, kde budeme mít zacvičující týdny před samotným začátkem táborové sezóny. Minule jsme byli v Chinquece. Do kempu jsme dorazili někdy okolo půl deváté večer. A já byla po celodenním cestování a díky časovému posunu totálně kantáre. Doplahočila jsem se do chatky, kde budu tentokrát bydlet se všemi dívkami, co budou na Awostingu zůstávat – tedy šesti – vybrala jsem si postel, ustlala si a zalehla. 

Syki

3 komentářů:

Kristýna řekl(a)...

Drahá Syki, jsem opravdu ráda,že jsi cestu zvládla i přes malé obtíže. Já bych se pravděpodobně ztratila už v Bruselu :D Doufám, že si to tam pořádně užiješ, ještě líp se vyspíš a že nás budeš i nadále informovat. Přeji ti příjemné americké léto :)

Anonymní řekl(a)...

No ja by som sa stratila už v Prahe :D

majka22212 řekl(a)...

wow... neviem či by som sa dokázala dostať až tam kam ty.... skolabovala by som dakde na letisku... a v lietadle ešte 5-krát... a to mám z toho že pozerám Air Crash Confidential na Discovery... inak, prajem ti len všetko najlepšie, uži si to a píš.. aby sme my mali prehľad ako žiješ... :-)

Okomentovat