První den v práci

6.6.2012
Druhá noc v kempu byla o poznání lepší než ta první. Už jsem se netřásla zimou a v hlavě mi neprobíhaly všechny možné i nemožné katastrofické scénáře toho, že umrznu k smrti. Akorát jsem musela do práce, takže budíček hezky na půl sedmé, dát se ráno nějak dokupy a hurá do kuchyně.

Šéfkuchař Awostingu je Mike, je mu tak okolo 40 a je černý jak ta bota. Když jsem tu byla naposledy, bylo to jeho první léto v kempu, stejně jako mé. Tenkrát jsme se hodně spřátelili a užili si ohromnou kopu srandy. Jo, nejspíš to vyznívá strašně klišoidně, ale bylo to tak. V práci je důležité, abyste měli přátelský kolektiv, jinak tu práci budete z duše nenávidět. Věřte mi. Znám to.

Na Mikea jsem se vážně moc těšila. I když jsem tak trochu nevěděla, co očekávat. Když mě ovšem uviděl den po mém příjezdu, pořádně mě objal a řekl mi, že je moc rád, že jsem zpátky. Nic člověka nepotěší víc, když ví, že vás někdo vidí rád. Když jsem minule končila, ptal se mě, jestli se nechci vrátit další léto. Bohužel jsem musela odmítnout, jelikož by to moje máma nejspíš nevydržela.

Je legrace, že spolu s Mikem je v kuchyni další Mike. A taky černoch. Je mu 32 a spolu s Mikem pracuje v Atlantě ve Steak housu. A do třetice všeho černého tu máme Tima, který prohodí sotva půl slova a když už, tak mu naprosto prd rozumíte, takže se pořád doptáváte a vyptáváte.

Myslím, že všichni z nás už někdy slyšeli rodilého Brita či Američana mluvit. Možná jste někdy slyšeli i Skota, Ira, Australana… Všichni mají svůj styl angličtiny a věřte mi, že i slovo máslo lze říct několika možnými způsoby. Většinu věcí napoprvé nepochytíte, protože rodilí mluvčí jsou samozřejmě zvyklí mluvit tak, jak se naučili. Trochu jim trvá, než si uvědomí, že vy angličtinu zase tolik neovládáte a nevíte kolikrát, o čem je řeč. Ale po čase vám to už tak nepřijde a budete brebendit spolu s nimi a pochytíte i ten jejich slang a styl mluvy.

Rozhodně vás potěší například to, když vás rodilý mluvčí za vaši angličtinu pochválí. Přece jenom je to pro nás cizí jazyk a většina z nás se před někým z ciziny vůbec stydí promluvit slůvko anglicky, aby se naprosto neznemožnil. Věřte mi, že s tím má problém každý. Ale přece jenom se budete muset odvážit začít mluvit, i když ze sebe ve většině případů uděláte pitomce. Potřebujete se nějak dorozumět a ruce a nohy vám vážně stačit nebudou.

Jste v cizině. Kde málokdo umí česky. Přizpůsobte se. Nic jiného vám nezbývá. A taky je to mimo jiné důvod, proč jste vůbec tady.

Američani (či jiní anglicky mluvící cizinci) vám budou říkat, jak vás obdivují, že dokážete dobře ovládat i nějaký další jazyk. Oni se sice během střední školy učí buď francouzštinu nebo španělštinu, ale málokdo z nich se druhému jazyku věnuje i nadále. Oni si s angličtinou vystačí a na cizí jazyky nejspíš nemají ty správně buňky. Svým způsobem to je u některých i namyšleností, protože si myslí, že angličtina je vše a zbytek má smůlu. Což je bohužel v dnešní době nejspíš i pravda.

Předchozí večer k nám dorazila další posila do kuchyně, a to další Maďarka Lily, které je 24. Těch Maďarů je tady v kempu vážně hodně. A co je legrační, většina z nich se zná navzájem nebo chodí na stejnou školu. Uh. Maďarská nadvláda se blíží.

První den v kuchyni byl v pohodě. Diana se pomalu učí a většinou jí říkám, co a jak dělat, kdy to dělat a taky jí vysvětluju, proč to děláme. Na snídani jsme měli to, čemu já říkám americký sendvič. Tedy zapečený toast nebo houska, uvnitř volské oko a rozteklý sýr. Mňamka. Když jsem se poprvé vrátila domů, začala jsem to taky dělávat, jen jsem k tomu přidala ještě opečenou slaninu. Kalorická bomba jako hrom.

Na oběd byly sendviče s pořádnou flákotou kuřecího masa a s dalšími ingrediencemi, které si do sendviče mohl každý naskládat, jak chtěl. Šlo o plátky sýra, rajčat, cibule, salátu. K tomu ještě byl kečup, hořčice a majonéza. Tu Amíci používají ve velkém. A k tomu všemu ještě pořádná hrst amerických brambůrek. Divná kombinace? Vyzkoušejte to. Možná vám ta směsice chutí nejdřív přijde divná, ale později vám to zachutná.

No a na večeři jsme měli lehce italskou kuchyni. Tedy špagety a masové koule v rajčatové omáčce, k tomu sýr… a housku s máslem, na zapití mléko. Ještě ujetější? Oh, mňamka. Takové kombinace my vážně neznáme. Na dezert byl pravý americký koláč, třešňový. Horší bylo, že ho člověk nemohl nabrat v celku. Takže z vašeho kousku byly spíš cucky než pěkný kousek koláče. Ale to na chuti nic nezměnilo.

Po celém dni jsem byla kupodivu dosti utahaná. Nejsem už na takový pohyb a styl stravy zvyklá. Takže jediné, co jsem po celém dni chtěla dělat, bylo dát si horkou sprchu a zachumlat se do postele. Ještě jsem si chvilku četla, pak si vzala počítač a sepsala své zážitky z prvních dnů, abyste věděli, jak to tady vůbec vypadá. Přece jenom jsem vám to slíbila a já své sliby plním. A třeba tak na mě alespoŇ během těch 4 měsíců nezapomenete.

Syki

1 komentářů:

Kristina řekl(a)...

S těmi styly anglického jazyka máš pravdu :) Já už mluvila s američanem, britem, australanem, italo-angličanem, novozélanďanem, angličanem z číny :D prostě maglajs v tom je :) Ale po čase se dá zvyknout na všechno :) Jediné v čem jsem nakonec měla příšernou práci byla angličtina jihoameričanů, to je síla... ty to drmolí, se neda ani good morning rozumět :) Tak ať se ti s "Majkama" líbí :D a pozdravuj zbytek Evropanů :)
Vypadá to, že je tam pěkně, já tě pečlivě sleduji, koukala jsme i na fotky, moc pěkné :) i na google earth :D to je super aplikace ti povím :)

Okomentovat